Пошук

Яндекс.Метрика




Здолбунівська районна станція юних техніків
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог файлів


Головна » Файли » Мої файли

Вдосконалення мікродвигунів до трасових автомоделей.
[ Викачати з сервера (1.45Mb) ] 05.10.2011, 17:45:10

  У наш час формування всебічно розвиненої особистості неможливе без впливу технічної творчості. Тому у формуванні майбутніх техніків, конструкторів, інженерів велике значення мають технічні гуртки, серед яких важливе місце займають гуртки технічного моделювання та конструювання моделей автомобілів.

   Трасовий автомоделізм – це не тільки один з видів технічної творчості школярів, спрямований на створення моделей автомобілів, а один із наймасовіших і найзахоплюючих видів спорту.

   У практичній роботі гуртка велике пізнавальне значення мають ходові випробування й тренувальні запуски моделей. Практична робота гуртка тісно пов’язана з проведенням змагань. І тут дуже часто постає питання: як зробити модель максимально швидкісною. Кожен керівник гуртка авто трасового моделювання знає проблему з використанням двигуна на модель 32-го масштабу. Де дістати невеликий і в той же час  потужний двигун?  Можна купити двигун іноземного виробництва, або придбати хороший потужний  двигун на основі сомарій-кобальтових магнітів, та він дорого вартісний ще й  придбати його не так просто. Як же бути початківцям? Хочу запропонувати вихід з даного становища. Для цього потрібно мати досить доступні мікродивгуни "Джонсон", "Мабучі", деякі  матеріали і пристрої, а також практичні уміння і бажання мати швидкісну модель.

    Отже,  для втілення ідеї мати швидкісну автомодель, пропонуємо варіант вдосконалення двигунів "Джонсон" або "Мабучі" з діаметром якоря 13мм. Такі двигуни використовують у автомобілях іноземного виробництва як електропривід дзеркал заднього виду, скло підйомників та інше. Дістати їх можна без проблем на автошротах.

    У запропонованих двигунів непогані керамічні магніти, якір двигуна ізольований, колектор, що витримує високу температуру та добре передає тепло на якір двигуна. Щітковий вузол  не потребує доопрацювання.

    Весь процес вдосконалення двигуна пропонуємо розділити на етапи:

Перший етап:

1.Обережно розібрати даний двигун, зберігаючи всі внутрішні прокладки (шайби), які знаходяться на осі якоря.

2.Робота з корпусом двигуна. З торця двигуна просвердлити 4-5 отворів діаметром 2,5-2,8 мм. .

3. Просвердлити та розпиляти надфілем 2 вікна одне знизу, друге зверху (див. мал.) для охолодження якоря двигуна.

   Виконувати всі операції треба вкрай обережно, щоб не деформувати корпус двигуна. Перед тим  як знімати магніти, бажано помітити, як вони стоять на двигуні.

 Другий етап:

 1. Робота з якорем. Спочатку відпаяти та розмотати той дріт, що знаходиться на обмотці якоря. Сам якір, що має наявну зелену ізоляцію ніяких доопрацювань не потребує.

2. Обережно підняти колектор, намастити вал якоря клеєм БФ-2 і опустити на те саме місце. Колектор повинен бути зміщений в сторону, яка потрібна для обертання якоря на 5-7 градусів.

3. Після висихання клею можна намотувати сам якір. Для намотування слід використовувати емаль дріт марки ПЕТВ або ПЕТВ-2 (подвійна ізоляція). Поперечний переріз дроту має бути  в межах діаметром 0,18 – 0, 21 мм по міді. кількість намотаних витків має становити 60-70. 

   Якщо використати електродріт більшого поперечного перерізу, то може не витримати навантаження колектор та щітки двигуна. Під час намотування якоря дротом, слід максимально послідовно та щільно вкладати дріт.

4. Наступна операція – припаювання дроту до колектора. Паяти бажано більш важко плавним припоєм та використовувати малопотужний паяльник.

5. Для впевненості в правильності виконаних робіт – перевіряємо омметром опір між обмотками якоря. Він повинен становити однакову величину на всіх обмотках. Якщо опір різний, операцію намотування потрібно повторити заново.

6. Пересвідчившись, що намотування проведено правильно, можна примотати тонкою ниткою, змащеною клеєм БФ-2, емаль дріт та колектор у місці прилягання дроту. Намотувати нитку слід в протилежному до потрібного напрямку обертання якоря двигуна. Далі промазуємо обмотку якоря клеєм БФ-2 та просушуємо.

 Третій етап:

  Збираємо двигун, використовуючи прокладки(шайби), які були на якорі двигуна. Слід пам’ятати про осьовий розбіг 0,2-0,3мм, необхідний для розширення під час нагрівання якоря.Слід відмітити, що доопрацьований таким чином двигун добре зарекомендував себе на моделях 32 масштабу (ЕS-32; F-1).

   Такі ж самі вдосконалення можна примінити до двигуна, де якір має діаметр 15мм і використовувати їх до моделей 24 масштабу. Такі двигуни мають більший розмір та вагу, а також потужніші магніти, колектор, більш надійний та потужний щітковий вузол. Тому при намотуванні даних двигунів потрібно використовувати емальдріт з більшим поперечним перерізом. Практичний досвід показав, що такі двигуни треба перемотувати дротом марки ПЕТВ і ПЕТВ-2 діаметром 0,25-0,28 мм, кількість витків 60-70.

    Отже, перш ніж розпочати роботу над моделлю, кожен гуртківець має ознайомитись із  конструкцією автомобіля, його загальною характеристикою, призначенням вузлів та агрегатів. Усі моделі виготовляються за ескізами та кресленнями, тому учнів слід вчити читати та складати креслення. Бажано, щоб під час виготовлення агрегатів та вузлів моделей гуртківці самостійно розв’язували конструктивні й технологічні завдання на основі знань, здобутих у школі й у процесі занять у гуртку.

   Важливо пам’ятати, що при виготовленні якісної моделі дрібниць не буває. Всі етапи повинні бути продумані, обговорені, а всі операції виконані акуратно і точно. Керівнику гуртків необхідно проводити індивідуальну роботу з гуртківцями, інструктажі та технологічні консультації при виконанні учнями таких складних конструкторських завдань.


Надаховський Микола Олексійович

керівник гуртків  Здолбунівської

районної  станції юних техніків

Категорія: Мої файли | Додав: ЗСЮТ
Переглядів: 1036 | Завантажень: 214 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2018