Пошук

Яндекс.Метрика




Здолбунівська районна станція юних техніків
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог файлів


Головна » Файли » Мої файли

Навчальна програма з позашкільної освіти науково-технічного напряму «Квілінг»
[ Викачати з сервера (49.3 Kb) ] 27.03.2018, 11:08:25

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Легко помітити, як відрізняється від звичайного, життя тих дітей, які відвідують позашкільні навчальні заклади. Їм пощастило у дитинстві пізнати радість відгадування таємниць світу, випробувати свої здібності, знайти нову модель використання будь-якого предмета, створити своїми руками щось нове.

У позашкільній діяльності дитина, не просто відтворює те, що засвоює. Завдяки своїй унікальності та неповторності, вона розвиває, доповнює знання й навички, вдосконалює їх, а разом і себе. Саме у цьому полягає закон творчої поведінки і особливість методики позашкільного педагогічного процесу, яка відбувається на обов’язковому заохоченні різнобічного творчого самовиявлення дитини, багатстві вражень, створенні оптимальних особистісних стосунків, котрі є джерелом продуктивної творчої діяльності дітей. Гурткова робота дає дитині шанс на самовияв, на прояв своїх ініціатив з подальшим впровадженням їх у практику. На сьогодні до числа найбільш актуальних проблем позашкільної освіти належить проблема змістовного наповнення навчальних програм, а також залучення до гурткової роботи якнайбільшого числа учнівської молоді. Тому, поряд із значною кількістю технік роботи з папером, ми пропонуємо для засвоєння і вивчення такий вид творчості, як квілінг (Quilling), що представляє собою старовинну техніку обробки паперу – паперову філігрань або папероскручування.

Чому було обрано саме роботу з папером? Універсальність паперу важко переоцінити. Папір знаходить використання майже у всіх областях діяльності людини. Творчість – не виключення. Папір – дуже виразний та піддатливий матеріал. З нього можна створити цілий світ. Існує багато видів паперової творчості. В нашій країні найбільш відома паперова творчість оригамі, проте це лише один з напрямків серед народних паперових мистецтв, дуже цікавим видом роботи з папером виявився квілінг. Ця техніка базується на закручуванні і моделюванні за допомогою спеціального інструмента паперових смужок шириною від 3мм до 10мм.

Квілінг дуже цікава та доступна техніка, яка може використовуватись у будь-якій сфері творчої діяльності людини. Вироби в стилі квілінгу можуть служити як окремі експонати, елементи оздоблення, прикраси, іграшки, сувеніри і т.п. Дану техніку можна використовувати при вивченні окремих тем до гурткових навчальних програм, а можна використовувати цілу навчальну програму, адже об’єм матеріалу для вивчення величезний. Безсумнівним залишається факт, що квілінг не тільки цікавий, а ще й має неабияке значення для розвитку творчих здібностей особистості.

Слід відмітити основні навчальні функції техніки квілінгу:

- пізнавальна – дає змогу учням отримувати нові знання, отримувати нові практичні вміння та навички.

- виховна – сприяє формуванню вміння раціонально використовувати час та матеріали для виконання робіт.

- розвивальна – формує творче мислення, вміння міркувати, робити розрахунки, ескізи, викликає інтерес і потребу в інших знаннях та вміннях.

- евристична – дає змогу самостійно творити, використовувати нові техніки та способи виготовлення виробів, оволодівати новими прийомами діяльності.

Вивчення курсу квілінгу за даною програмою тісно пов’язане з такими курсами як оригамі, паперопластика, витинанка, паперова аплікація, моделювання виробів з паперу.

Метою навчальної програми є створення умов творчого розвитку вихованців, формування творчо розвиненої особистості засобами квілінгу.

Мета курсу не просто навчити гуртківців виготовляти вироби, а й показати дітям їх творчі можливості, стимулювати їх до власної творчої діяльності до самовираження та самовдосконалення.

Завдання навчальної програми:

навчити володіти технікою квілінг;

ознайомити з основами технік орігамі, паперопластика, витинанка паперова  аплікація;

розвинути художній смак, творчу уяву, фантазію, випробити індивідуальний стиль роботи;

виховати дбайливе ставлення до  народних традицій;

виховати культуру праці;

сприяти самореалізації дитини в соціумі;

сприяти здоровому способу життя, активному відпочинку.

Програма є орієнтовною. Керівник гуртка може вносити зміни й доповнення в її зміст та розподіл годин за темами, враховуючи інтереси гуртківців, стан матеріально-технічної бази закладу, у разі необхідності переставляти порядок тем і доповнювати їх.

Навчальна програма передбачає 3 роки навчання з учнями середнього шкільного віку за двома рівнями навчання:

1-й рік - початковий рівень – 144 год. на рік, 4 год. на тиждень;

2-й рік - початковий рівень - 216 год. на рік, 6 год. на тиждень;

3-й рік - основний рівень - 216 год. на рік, 6 год. на тиждень.

Кількісний склад навчальної групи становить 10-15 учнів.

На заняттях рекомендовано використовувати посібники, роздатковий матеріал, технологічні картки (схеми-малюнки), мультимедійні презентації, звуковий супровід, розробляти власні проекти.

Програма дає можливість майже на кожному занятті реалізувати навчально-виховні завдання: формування творчої особистості, дружніх стосунків, відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги, творчого використання національних традицій.

Теоретичні заняття чергуються із практичною роботою, якій надається значна перевага. Хоча у ході вивчення та засвоєння програмного матеріалу учні працюють колективно, особлива роль в оволодінні курсом відводиться самостійній та індивідуальній роботі учнів, насамперед, при виготовленні авторських моделей, конструкцій, проектів. Теми подано в порядку зростання складності матеріалу. Окремі теми (об’ємні конструкції, авторські моделі) розглядаються на різних рівнях навчання залежно від їхньої доступності опанування учнями.

На перших заняттях приділяється значна увага оволодінню навичками точного складання та різання паперу, акуратності при вирізанні кола, овалів та інших контурів, ознайомленню з папером різних видів та його властивостями.

Повторення раніше вивченого матеріалу дасть можливість гуртківцям глибше засвоїти програму, стимулювати розвиток пам'яті, а дітям, які щойно прийшли, швидше адаптуватися до роботи в гуртку. Щоб учні краще усвідомили, яке значення в їхньому подальшому житті буде мати навчання в гуртку, на заняттях варто проводити творчі виставки.

Перевірка та оцінювання знань й умінь учнів здійснюється під час проведення узагальнюючих занять, перевірочних бесід, виконання учнями практичних робіт, участі у конкурсах, виставках різних рівнів, а також на підсумкових заняттях.

На заняттях застосовуються різноманітні методи навчання: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація); репродуктивні (відтворювальні); проблемно-пошукові (проблемне викладання матеріалу, узагальнюючі заняття). Велика увага приділяється індивідуальному підходу до кожного гуртківця. Під час занять для мотивації навчання використовуються: сюжетно-рольові ігри, ігри-змагання та ігри-конкурси, розвиваючі ігри, «мозкові штурми» тощо. Програма передбачає проведення екскурсій, конкурсів, вікторин, виставок.

Категорія: Мої файли | Додав: ЗСЮТ
Переглядів: 65 | Завантажень: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2018